Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.12.2021, Jan Vítek, aktualita
Intel si pro své nové slabší procesory Alder Lake-S s nižším TDP skutečně chystá nové BOX chladiče, jak jsme se dozvěděli uprostřed září. Jeden z nich s označením RM1 se nyní objevil na detailním snímku. 
pidalin (1497) | 21.12.202117:55
Tohle je velký špatný, nechápu proč tam intel ten šrot vubec dává, chladiče k CPU by měly bejt volitelně, nechápu proč mam platit a tahat ňákej kus šrotu kterej stejně vyhodim.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 21.12.202118:00
Kdysi k tomu dávali chladič, který to alespoň uchladil.
Odpovědět0  0
honza1616 (3662) | 21.12.202118:04
tak si kup procesor v blistru, dostaneš krabičku velkou 10x7x2 cm

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
perforex (3) | 16.12.202111:36
Ta plastová žebra jsou jen designová hříčka. Možná inspirace u AMD wraith. A poloprůhledná jsou kvůli led osvětlení jiný význam to nemá. Když se podívám na ventilátor a pod ním na hliníkový chladič, tak vidím starý známý box co Intel vyrábí už roky. Těchto boxů mi pod rukama prošla spousta. Jejich nejslabší box neměl hliníkový pasiv snad ani cca 1,5cm tloušťku materiálu. Tyhle ty jejich boxy byli vždy poddimenzované a hodily se na úsporné procesory za předpokladu že procesor většinu času strávil v idle. Jinak pak dokázaly pěkně hučet přesně kvůli tomu že pasiv je extrémě mrňavý. Autor článku píše, že Intel oprášil své staré boxy a má pravdu. Myslím že takto vyšperkovaný box se prodá lépe než jak původně Intelí boxy vypadali. Však AMD Wraith také není kdovíjaký zázrak. Kdo chce skutečně chladit tak ví co musí koupit a box chladič to rozhodně nebude.
Odpovědět0  0
JUWARE (490) | 15.12.20217:04
Ona ta plastová žebra nebudou úplně bezúčelná. Podle mě budou napomáhat airflow tak, aby se co nejefektivněji vzduch prohnal srze žebra kovová, jež jsou skryta pod ventilátorem a za těmi plastovými.
Jasně, člověk od toho asi nebude moci očekávat to stejné co od nějakého velkého věžového chladiče s 10 heatpipe, ale úspěch bude, pokud budou mít vyšší účinnost, než předchozí box chladiče, které Intel dříve dodával. No nevím jak ostatní, ale já věřím, že minimálně nebudou horší.
Odpovědět2  1
shaolin_81 (277) | 15.12.20217:35
Bullshit. Sa na to pozri poriadne, tak to fungovat nemoze.
Odpovědět1  0
durib (290) | 14.12.202123:57
Jo, spočítané tak, aby to lezlo k teplotnímu provoznímu maximu. V letních vedrech trochu pothrootlujeme a jsme cajk ;­)
Ty stock chladiče jsou prostě na hraně ­- tzn. na dvě věci a už za pětikilo můžu svému CPU neskutečně odlehčit.
Naposledy jsem řešil AMD Ryzen, kdy se PC prostě vypnul. No fakt jsem nečekal, že to nakonec bude teplotami, které s tím jejich stock shitem lezly nad 100°C!
Odpovědět2  2
honza1616 (3662) | 14.12.202118:08
však pod tím plastem jsou vidět i kovová žebral, tak zase nedělejte z komára velblouda
navíc i i9 by mohl pod takovým chladičem fungovat, jen by prostě nešla do turba

jediné co nechápu je, co vedlo Intel k tomu ten chladič tak ořezat aby tam zůstala jen polovina kovového materiálu, úspora materiálu ­(hliníku­)??
Odpovědět3  1
Mirek55 (602) | 14.12.202119:56
Ano, i z článku vyplývá, že to není celoplastový chladič:­).
Odpovědět1  1
grol2 (41) | 14.12.202116:07
Zase bych z toho nedělal kovbojku... Na kovovém chladiči máte běžně nasazaný ventilátor v plastovém pouzdře. Tady jen má pouzdro ventilátoru ultra­-cool vzhled s žebírkama bez funkce. Vše ale zůstává při starém ­- pod tím ventilátorem je kovový chladič. A jestli to bude mít podobné prarametry jako starý box, asi není důvod k nějakému křiku.
Odpovědět3  1
Mirek55 (602) | 14.12.202114:58
To je neskutečné. Nejdřív udělá z hliníku luxusní materiál Apple a teď zcela otevřeně i Intel. Materiál na konzervy a plechovky....

Kdyby se ty jeho procesory pohybovaly v cenovém rozpětí 200 ­- 700 Kč, tak by to bylo jen trapné. Normální zloději a oblbovači.
Odpovědět1  3
VictorCZ (63) | 14.12.202113:43
Ještě budeme rádi za hliník ....:­/
Odpovědět1  0
Jardadoma (1521) | 14.12.202114:32
Toho je ted nedostatek.
Odpovědět1  1
Pavel Matějka (1610) | 14.12.202112:39
že se tento plast bude vlivem proudění vzduchu elektricky nabíjet a stane se lapačem prachu. Ale možná je to plast s menším měrným odporem? Pak by mohl mít i menší odpor tepelný.
Odpovědět1  0
Jardadoma (1521) | 14.12.202114:31
Třeba to bude mít RGB podsvícení, chladič bude ­"cool­", což se dá přeložit jako ­"chladný­" :o)
Odpovědět7  0
doriel (497) | 20.12.202115:20
Pracoval jsem v továrně s plasty ­(PET, PE, ABS, PP­) a za sebe můžu říct, že jak se plast nahřeje, zůstává teplý dlouho, takže doufám, že to je z jiných meteriálů.
Odpovědět0  1
Tech-boy.lukas (1314) | 14.12.202110:42
pochopil bych tuto turbínu pro cpu, které dočasně žerou i trávu kolem cesty u slabších modelů cpu do kancelářských sestav, které prakticky nic nedělají, ale u až i9 si to nedovedu představit, zvláště když vím jak se chovají starší intel turbíny, a toto vypadá podobně, navíc to má ten cool plast
Odpovědět4  1
Mirek55 (602) | 14.12.202115:09
K i9 to dávat nebudou. Jiná věc je, že by to neměli dávat ani k i3.
Odpovědět2  1
Tech-boy.lukas (1314) | 14.12.202117:04
Kde jste přišel na to že k i9 to dávat nebudou, Intel těm turbínám věří.
"Chladič RM1 lze přitom označit za středně výkonný model své skupiny pro Core i3 až i7, která čítá ještě slabší chladič RS1 pro Pentia a Celerony a naopak silnější RH1 pro Core i9"
Odpovědět0  0
tik-tak (113) | 14.12.202110:30
Nechápem túto taktiku Intelu , zažil som CPU kde som menil chladič na i5 v takmer novej zostave ­/nízky prstencový box s turbínkou uprostred­/ systém sa vypínal a pískal skrátka sa prehrieval. BIOS bol nastavený na Quiet , stačil ­"lepší­" chladič za cca 20€ a nastaviť lepšiu termálnu politiku v BIOS. Otázka majiteľa bola ­- PREČO ?....... Odpoveď je jednoduchá ­- cena , šetrenie. Neviem aké tepelné vlastnosti má plast , ako komunikuje s prostredím ako naťahuje teplo od povrchu CPU a odovzdáva ho okoliu ...... nechce sa mi veriť , že by Intel tam použil niečo bežné a nevyskúšané ....ale nikdy nevieš .....
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 14.12.202113:39
Prachy až na prvním místě. Stejně jako proč pod heatspredder dávají pastu šedivku, místo nějaké solidnější. Holt je nutno přibalený chladič vyhodit a narvat tam něco za pětikilo.
Odpovědět5  0
shaolin_81 (277) | 14.12.202110:29
Intel preraza nove a nove dno...
Odpovědět9  2
Jardadoma (1521) | 14.12.202111:24
Stejně jako místní titulkář
Odpovědět2  7
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.